Roden zal het in de Holland Ladies Tour zonder Marianne Vos moeten doen


vos3
Marianne Vos als kampioen tijdrijden in Veendam

Dinsdag 3 september start het damespeloton in de Holland Ladies Tour met start en finish in Roden aan de eerste etappe. Vervolgens  staat er op 4 september een ploegentijdrit in Coevorden op het programma, waaraan de 114 rensters de volgende dagen gaan naar Leerdam, Papendrecht, Zaltbommel-Veen en Bunde – Berg Terblijt.

Het is of de duvel er mee speelt, maar voor de derde keer in 2013 is Marianne Vos niet van de partij bij een wielerkoers in Noord Nederland. Eerst was het de Energiewacht Tour, vervolgens het NK Tijdrijden in Winsum en nu is Vos er in de Holland Ladies Tour ook weer  niet bij. Alle absenties zijn verklaarbaar, maar het is jammer wanneer de absolute topper en het boegbeeld van het Nederlandse vrouwenwielrennen in een wedstrijd niet van de partij is.
De voorgaande vier Holland Ladies Tours werden door Marianne Vos gewonnen.
In april is er een nieuwe kans voor Vos om aan de start te verschijnen, dan start de internationale vrouwenwielertop in Appingedam aan de volgende Energiewacht Tour.

Het parkoers van Roden naar Roden ziet er als volgt uit:

ladys tour

Over sportgroningen

Al heel lang ben ik geinteresseerd in sport. Ga nu aan de slag om sporten in Groningen (met name topsport) met elkaar te verbinden, zodat iedereen gemakkelijk kan vinden welke topsport er in Groningen wordt gespeeld en dus te zien is. Ben nu ruim twee jaar aan de slag en heb erg veel plezier in dit werk. Krijg veel positieve reacties, maar blijf ook in voor verbetering en uw nieuws. Maar alle berichten met de name de commentaren en opinies worden niet altijd door iedereen gedeeld. Dat hoeft ook niet het bevordert de discussie en dat is doorgaans de bedoeling. Nu ik al een tijdje bezig en merk ik steeds meer dat Groningen toch echt een sportstad is, met diverse clubs, die zelfs mee strijden voor het kampioenschap van Nederland. Ook heel mooi is te constateren dat sporten die niet zo in beeld en in de krant komen gebruik maken van dit weblog om toch informatie kenbaar te maken. Ik roep dan ook op beslist niet te aarzelen en mij nieuws vooral te blijven mailen. Ik zal niet alles kunnen plaatsen, maar doe erg mijn best om toch zoveel mogelijk informatie op de site te krijgen. Mijn e-mailadres is s.c.gankema@hetnet.nl
Dit bericht werd geplaatst in Wielrennen. Bookmark de permalink .